Cyfrowe oznakowanie cenowe dla Fahrrad XXL Franz
Pod hasłem "DOŚWIADCZENIE / TEST / ODJAZD", Fahrrad XXL Franz jako część grupy Fahrrad XXL reprezentuje różnorodność marki, osobiste doradztwo, pasję i know-how wokół roweru. W ich gigantycznych sklepach rowerowych klienci znajdą nie tylko rowery i e-rowery, ale także duży wybór akcesoriów, od kasków po uchwyty na butelki z wodą. Z handlem stacjonarnym powiązany jest obszerny sklep internetowy, który w sposób cyfrowy odzwierciedla całą gamę produktów grupy Fahrrad XXL.
Wyzwaniem było zaoferowanie ogromnym sklepom rowerowym nowoczesnego, a przede wszystkim dynamicznego rozwiązania do etykietowania cen, które mogłoby szybko dostosować się do zmieniających się cen online, nie zajmując przy tym dużo czasu. Posiadając 2000 do 3000 rowerów i wiele innych akcesoriów rowerowych Fahrrad XXL Franz potrzebował cyfrowego rozwiązania. System ESL z cyfrowymi etykietami cenowymi i oprogramowaniem połączonym z wewnętrznym systemem zarządzania towarami był tutaj idealnym wyborem i został najpierw przetestowany w lokalizacji w Griesheim. Po tym nastąpiło wprowadzenie na rynek w sklepach Fahrrad Franz GmbH w Mühlheim-Kärlich, Mainz i Koblenz, jak również w sklepach innych członków grupy Fahrrad XXL w całych Niemczech.
Rozwiązanie ESL dla Fahrrad XXL Franz obejmowało etykiety VUSION w rozmiarach 1.6 i 2.2 firmy SES-imagotag wraz z oprogramowaniem Jeegy. Do mocowania elektronicznych etykiet cenowych na rowerach posłużyły specjalnie opracowane uchwyty. Zaletą dla personelu jest centralne sterowanie wszystkimi etykietami cenowymi za pomocą oprogramowania, w połączeniu z istniejącym systemem zarządzania towarami. Wystarczy kilka kliknięć, aby dostosować ceny w całym sklepie, bez konieczności ręcznej zmiany oznaczeń przez personel. Ponadto, rozwiązanie ESL umożliwiło automatyczne i dynamiczne etykietowanie cenowe zsynchronizowane ze sklepem internetowym. Gwarantuje to przejrzystość i konkurencyjność cenową w sieci oraz w lokalnym handlu stacjonarnym.
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE CENAMI DLA RÓŻNORODNYCH PRODUKTÓW
"Dzięki e-shelf-labels zyskaliśmy kompetentnego partnera w zakresie digitalizacji w naszej firmie. Zaangażowany zespół oferuje dobre koncepcje dla stawianych przez nas wymagań, co w znacznym stopniu przyczynia się do udanej realizacji. Doceniamy doskonałe wsparcie w naszych projektach i cieszymy się na dalszą współpracę." – Julian Hermes, zastępca kierownika Fahrrad Franz GmbH
Dzięki wdrożeniu rozwiązania ESL możliwe jest wydajne i centralne etykietowanie cen oraz zarządzanie wszystkimi etykietami cenowymi w dużych sklepach grupy Fahrrad XXL. Wynikająca z tego oszczędność czasu jest korzystna dla klientów, którzy dzięki temu otrzymują więcej czasu na konsultacje z pracownikami. Jednocześnie zastosowanie elektronicznych metek cenowych oznacza, że wyświetlane ceny są zawsze aktualne, zgodne z cenami w sklepie internetowym, a tym samym konkurencyjne. Eliminuje to pytania dotyczące różnic cenowych lub późnego oznaczania ofert specjalnych. W ten sposób doświadczenie zakupowe staje się równie nowoczesne i dynamiczne jak oferowane produkty.